About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Thursday, July 10, 2008

Travel To Melaka

Pada hari Rabu, 9 July 2008 adalah cuti am bagi negeri Johor Darul Takzim. Negeri-negeri lain di Malaysia masih merupakan hari berkerja pada hari tersebut. Kenapa Johor sahaja yang cuti? Jangan tanya aku, aku malas nak jawab :) Yang penting cuti dan aku tak lepaskan peluang ni untuk pergi makan angin. Kali ni tempat aku dalah negeri Melaka. Melaka, here i come...!


Aku ke Melaka menaiki bas Jebat Ekspress, bertolak dari Larkin pukul 8.30 pagi. Sampai Melaka Sentral lebih kurang pukul 11 lebih, hampir tengah hari dah. Dari Melaka Sentral aku naik bas antara bandar untuk pergi ke Bandar Hilir, tambang RM1 aje..

Bebas rasanya dapat berjalan masa orang lain sedang berkerja, lapang je jalan raya... Tempat yang biasa jadi tumpuan orang ramai pun agak lengang, yang ada pun kebanyakkannya pelancong dari luar negara. Dari Jonker Street dari menapak, pusing keliling bandar sampailah kehilir Sungai Melaka. Penat gila ni, lenguh kaki dengan bahu aku :( Lepas tu aku berjalan naik ke arah Mahkota Parade, Dataran Pahlawan dan A'Famosa.

Tebing Sungai Melaka

Jonker StreetRumah Tradisional "Baba & Nyonya"Menara Taming SariMaaf tak tahu nama Bangunan ni.Sungai MelakaSebelah petangnya aku ke Masjid Selat. Selepas solat asar, aku tak lepas peluang amek gambar masjid tu. Cantik woo...masjid ni, maklumlah masjid baru.. atas air lagi tu. Macam kat Terengganu plak, Masjid Terapung.
Masjid Selat

Lebih kurang pukul 5.45ptg aku gerak ke Melaka Sentral untuk balik Ke Johor Bahru. Tiket bas pukul 6.30 ptg. Kesimpulan dari travel ni, aku agak puas hati sebab aku pergi sendirian. Walaupun penat gila, tapi seronok. Ok, jumpa pada travel yang akan datang...

No comments: