About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Tuesday, July 29, 2008

Macro Teknik

Last weekend at Kg Sawah, my hometown in a late Sunday Morning, i was nothing to do so i decide to take a few shot around my home... Antara yang aku snap adalah pokok "Paku Pakis". Tumbuhan ini unik sebab daunnya yang berbeza dengan daun-daun lain dan tunasnya juga sangat istimewa. Ia mengulung naik dan membesar menjadi pokok paku pakis dewasa.

Aku juga  cuba untuk memahirkan diri dengan mengambil gambar menggunakan teknik macro ini. Salah satu teknik fotografi yang aku minati. Masih banyak kelemahan yang aku boleh baiki dimasa akan datang. Insyallah jika ada peralatan dan masa aku ingin sangat untuk mencuba macro seranggan pula seperti Ladybird, grasshooper atau serangga yang lain. Koleksi macro juga boleh dilihat di : http://flickr.com/photos/rosliarof/


No comments: