About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Tuesday, May 13, 2008

Holiday at Gunung Berlumut, Kluang, Johor.

Petang hari Rabu, 30 April 2008. Aku merancang untuk pergi bercuti dengan family aku pada esok hari. Yelah, besoknya 1hb May, hari cuti sedunia. So, aku msg Mas, Emy dan Liza. Ajak diorang pergi khemah kat Desaru atau Batu Layar kat Kota Tinggi sambil mandi2 kat tepi laut.
Dioarang semua setuju tapi taknak pergi khemah kat tepi pantai, panas katanya L takut itam kulit kot, hehe.... dah jawa tu jawa jugaklah.... Mas ajak pergi mandi air terjun kat Gunung Lumut, Kluang. Emy dengan Liza pun setuju jugak. So, aku pun setuju jugaklah. Aku pun tak pernah lagi pergi sana, best kot... lepas balik kerja, aku msg Lin ajak dia sama dengan anak sedara aku yang lain.


1hb May, jam 9.30 pagi. Kitaorang semua dah berkumpul kat rumah kampung. Aku, Mas, Liza, Emy, Lin dengan adik2nya dan abg El anak beranak. Opss! Sorang tertinggal, pakwe Mas. Tapi namanya aku lupa plak, sory J dah siap prepare suma, kita gerak sekarang! Get set... go!

Jauh jugak nak drive ni, hampir 2 jam baru sampai. Tapi kira ok jugak sebab panorama tepi jalan kira cantik jugak. Dengan sesat jalan, melilau jugak sekejap cari arah. Tapi alhamdulilah, akhirnya sampai jugak kat Gunung Lumut. Dalam kul 11 lebih kot sampai. Mencabar sungguh drive nak kesana, dengan jalan yang sempit, berliku, lalu kebun sawit lagi, fuhh! Sampai2 parking plak tutup! Terpaksalah parking kat luar, bawah pokok sawit. Dahlah ramai orang, sesak gila kebun sawit tu.


Dapat tempat parking yang strategi, bentang tikar terus pegi salin baju. Apalagi, acara mandi la yang best masa ni... yehaaa...! Sejuknya..... dah kecut urat perut, baru naik isi perut plak yang hampir kecut. Tapi biasalah, bebudak kecik tu taknak naik. Dah mengigil kesejukkan pun, saje je memain air. Memula nak masuk dalam air takut2, tapi bila dah masuk taknak keluar plak... dah nama pun bebudak, ye tak...sukalah main air.




















Lebih kurang kul 3 lebih, dah tak tahan kesejukan, kitaorang kemas2 barang nak gerak balik. Cadang nak terus balik umah tapi ada plak rancangan tambahan, nak singgah Air Hitam. Pergi sana beli apa lagi kalau tak bantal atau seramik. Emy nak cari bantal jerangkung rupanya.... woi, tukar2lah konsep. Asyik gothic je... belilah otromen ke, sin chan ke.. hehe... siap beli, semua gerak balik umah. Argghhh! Penat dah ni, tak sabar nak sampai rumah!








2 comments:

Nadri said...

tak pernah sampai..selalu mandi dkt Air Tejun Kota Tinggi..salam,

chentah kiwie said...

wpe rngit bayaaran msok die?