About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Friday, September 3, 2010

Ekspedisi Gunung Pulai

Beberapa hari yang lepas dalam bulan Ramadhan, aku dan beberapa orang sahabat photographer telah melakukan satu ekspedisi mencari matahari dan juga mencari air tejun di Gunung Pulai yang terletak di Kampung Maju Jaya, Pekan Nanas. Ekspedisi bermula selepas subuh lebih kurang pukul 6 pagi. Akan tetapi agak lewat skit kami bertolak oleh kerana hari hampir hujan dan gerimis telah turun pada pagi itu, hampir juga dibatalkan programnya.

Tiba dilokasi sekitar jam hampir ke pukul 7 pagi, matahari juga sudah separuh kelihatan di balik Gunung Pulai. Dapat juga kami 3, 4 keping gambar matahari terbit pada pagi itu, tidaklah terlalu kecewa.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Setelah selesai dilokasi pertama, kami bergerak kelokasi seterusnya iaitu ke Air Terjun Gunung Pulai yang mengambil masa kira-kira 15minit perjalanan. Jalan yang agak berliku di sebalik kawasan kampung dan kebun kelapa sawit. Apabila sampai kawasan air terjun tersebut agak sunyi kerana masih awal pagi dan kebetulan bulan puasa. Ini memudahkan kami untuk bergerak bebasa dan mencari sudut-sudut atau lokasi-lokasi yang difikirkan sesuai untuk mengambil gambar.
Photobucket
Photobucket
Photobucket

All contents and photos are under ©2009 copyright RosliFoto.Founder of FotoRepublic™

1 comment:

zubai said...

waaa.. best ni, agak2 bila nak redah lagi gunung Pulai..aku nak ikut!!