About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Tuesday, August 3, 2010

Close-up

Close-up adalah salah satu dari teknik fotografi yang agak popular juga dikalangan para Jurugambar. Teknik ini mudah saja untuk diaplikasikan dan lebih menarik hasilnya jika dilakukan dengan lensa yang menpunyai bukaan aperture yang besar nilainya seperti f2.8 - f1.2 dari mana-mana jenama lensa yang terdapat dipasaran. Kadar focal length pula tidak semestinya panjang atau jauh cukuplah sekadar17-50mm atau 50mm mengikut keselesaan jurugambar.

Di sini juga ada beberapa keping gambar dari teknik close-up untuk rujukkan. Dengan menggunakan lensa 17-50mm f2.8 sahaja.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

All contents and photos are under ©2009 copyright RosliFoto.Founder of FotoRepublic™

2 comments:

Anonymous said...

hi, newbie here..close up is one of my favourite technique...tQ for sharing the tips..:)

FrozenShot said...

TQ for sharing...