About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Monday, September 14, 2009

New Editting

Ok, bulan posa ni mmg aku takde job untuk fotografi. Yang ada hanya gambar koleksi peribadi serta tugasan mencari bakal2 pengantin yang memerlukan khidmat Jurufoto. Adalah dapat 3, 4 orang sebab cuti sekolah ni pun dah dekat.
Selain dari itu aku ada cuba satu teknik baru yang agak cantik pada pandangan mata aku untuk digunakan semasa proses editting gambar aku kelak. Teknik ini dipanggil "lomo" atau senang cerita lebih kepada back to film basic. Dari segi warna, exposure lebih ke arah film dan teknik ini telah menjadi satu trend bagi proses editting sekarang ini.
Walaupun apa yang aku edit ini tidak sempurna seperti designer lain, aku rasa ok kot... So, bagi sesiapa yang ada editting lagi gempak dari ini, komenlah kat aku dan bagitau teknik yang sebetulnya...
3
1

All contents and photos are under copyright of © RosliFoto™

4 comments:

RizaL said...

waa...rindu la kt dorang..
hehe..pempuan kt sebelah cik Mi tu sape??

muein said...

bro lebihkan hijau ek?
cantik2 sume gmbr bro

.o r k e d. said...

amikla kad raye d page sy (:

Unknown said...

semekom tuan rumah..

saye dtg nak beraye. hehehe

(padahal raye lum agi..)

personally aku prefer kalau subjek tu ade sikit contrast n nmpak sharp sikit. if gne photoshop, gne teknik masking bole wat.

but it's my 2 cents opinion je. :P