About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Saturday, September 27, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri


     Selamat menyambut hari Lebaran yang mungkin akan kita sambut pada 1hb Oktober ini. Semoga dengan kehadiran Syawal nanti akan mengeratkan tali Silaturahim sesama kita yang sering bermusuhan atau bermasam muka. Sebagai manusia yang sememangnya lemah, kita acap kali lalai atau sengaja lalai dari mergerjakan suruhan Tuhan. Sering kali kita terlupa akan nikmat yang Allah kurniakan. Astagfirullah...
     Pada tahun ini juga bermakna sudah 2 tahun aku dan keluarga menyambut Lebaran tanpa Abah dan Emak. Sudah 3 tahun abah pergi dan mak sudah hampir 2 tahun. Aku sekeluarga sekadar menyambut aidilfitri ala kaar je boleh jgk dikatakan tak beraya langsung! Mood nak beraya langsung takde, bukan aku sorang je tapi semua adik-beradik aku rasa yang sama. Keseronokkan dah tak macam dulu.
    Kalo dulu dengan riuh rendah, dengan sibuk buat kuih dengan maska malam raya...seronok sangat! Walaupun penat tapi bila dah berkumpul hilang semua penat. Biasanya arwah emaklah yang paling sibuk didapur sediakan bahan-bahan untuk masak pagi raya. Adik-adik plak yang daha bercuti sibuk buat kuih atau saje meyibukkan diri kat dapur :) hehe... Arwah abah plak sibuk kemas rumah, bersihkan halaman. Aku bantu mana yang perlu je tapi aku lebih suka bantu mak masak kat dapur. Tetapi sekarang ni semua dah tinggal kenangan. Bila teringat kekadang tu rasa tak tertahan jugak tapi aku redha dengan ketetapan dariNya. Apepun aku tetap menyambut aidilfitri pada tahun ini walaupun tanpa kehadiran abah dan mak. Semoga roh keduanya dicucuri ramaht dari Allah s.w.t. Amin...

No comments: