About Me

My photo
This is my PERSONAL BLOG. Co-founder of RossuStudios-JM0643374-X. A unique brand of photography which specific on wedding, event, sport & landscape photography. I'm very passionate photographer and ambitious. From a designer of animation software to a full-time photographer. Anything you want ask about my photography just dial my number or if you shy you can send by email :-) Thanks for visiting my blog and please come back often.

Wednesday, June 25, 2008

Landscape View

Laman Tasik Pandan, tempat yang agak menarik untuk rileks dan berjogging pada petang atau pagi hari. Tetapi pada suatu petang aku datang ke sana untuk belajar tentang Landskap Fotografi atau Outdoor Photography. Cuba untuk belajar teknik-teknik "reflection, shadow, rays dan long exposure."




Banyak lagi teknik-teknik yang aku perlu pelajar untuk menjadikan kualiti gambar yang lebih bermutu. Terutama skali aku perlu mahir dalam menggunakan kamera. Teknik dan teknologi yang terdapat didalam kamera dapat memudahkan kerja-kerja fotografi. Walaupun begitu, ianya bergantung pada diri jurugambar itu sendiri untuk menjadikan sesuatu gambar itu lebih menarik dan berkualiti tinggi dari nilai estetik.

No comments: